6 powodów dla których warto skorzystać z pomocy konsultanta. Czy są dla Ciebie wystarczające?

 

 6 powodów dla których warto skorzystać z pomocy konsultanta. Czy są dla Ciebie wystarczające?

 

Bywają firmy dla których korzystanie z usług konsultantów biznesowych wydaje się niepotrzebną stratą czasu i marnowaniem pieniędzy. Któż bowiem lepiej niż one same, zna się na prowadzonym biznesie? Któż lepiej niż one same poradzi sobie z przejściowymi problemami? Tak myślą, tak działają.

Ale gdy zdarzy się grom z jasnego nieba i spada na firmę nagłe obniżenie przychodów, występuje  zagrożenie płynności finansowej, pojawiają  się problemy z realizacją kluczowych celów czy też widać perturbacje na rynkach, a brakuje już czasu na odkładanie problemu, wtedy pojawia się gotowość do podjęcia decyzji o skorzystaniu z pomocy zewnętrznego konsultanta.  

Doświadczeni menadżerowie i dojrzałe biznesowo organizacje nie czekają do momentu konieczności podjęcia „akcji ratunkowej”. Aby zapobiegać powstawaniu sytuacji kryzysowych w kulturę organizacyjną firmy wpisują także współpracę z zewnętrznymi konsultantami.

6 powodów dla których warto skorzystać z pomocy konsultanta i jakie korzyści może przynieść współpraca z konsultantem.

Powód pierwszy: Obiektywność

Dzięki brakowi zaangażowania w bieżącą politykę wewnętrzną firmy i brakowi zaangażowania emocjonalnego w realizację jej bieżących celów, eksperci zewnętrzni dysponują obiektywniejszym spojrzeniem na działanie firmy i bieżącą sytuację na rynku niż pracownicy spółki. Takiej osobie z zewnętrzną perspektywą, znacznie łatwiej jest wskazywać  istotne problemy i/lub proponować niezbędne zmiany do przeprowadzenia w firmie.

Powód drugi: Szersze spojrzenie

Prawie wszyscy lubią wykonywać zadania „tak jak zawsze”. Ten fenomen nie omija także pracowników firm. Kiedy pojawia się problem, zabierają się za jego rozwiązanie „tak jak zawsze” i otrzymują rozwiązanie „takie jak zawsze”.

Ekspert zewnętrzny, świeżym okiem patrząc na działalność firmy, dostrzega problemy i szanse. Zazwyczaj posiada już doświadczenie, które rozwiązania i/lub metody najlepiej sprawdzą się w konkretnej sytuacji. Wykorzystuje know how z różnych dziedzin, których menadżerowie i pracownicy związani tylko z jedną branżą po prostu nie posiadają.

 

Powód trzeci: Szybka reakcja na kryzys

Każda firma do odniesienia sukcesu w swojej branży, potrzebuje ekspertów. Od czasu do czasu potrzebuje także kogoś z wiedzą na temat spoza kluczowych aspektów działalności firmy. Zazwyczaj trudno dobrze zaplanować procesy szkoleniowe czy rekrutacyjne  dla zdarzeń jednostkowych. Szybsze i tańsze jest zatrudnienie eksperta do zrealizowania jednostkowego projektu, niż zainwestowanie zasobów firmy i czasu pracowników w  dodatkowe szkolenia

Dla przykładu: zlecenie przetłumaczenie umowy na język szwedzki zewnętrznemu tłumaczowi jest znacznie szybsze i tańsze niż zatrudnienie filologa na etat lub wysłanie własnego pracownika na kilkuletni  kurs językowy.

Powód czwarty: Skupienie się na kluczowych aspektach działania firmy

Zwykle przyczyną zatrudnienia konsultantów zewnętrznych są problemy w firmie. Oczywiste jest, iż dla prawie wszystkich instytucji na świecie zatrudnianie pracowników z  każdej dziedziny nie jest możliwe i nie byłoby efektywną strategię. Dzięki korzystaniu z usług eksperckich, pracownicy zaangażowani w podstawową działalność przedsiębiorstwa, wykorzystują swoją wiedzę, doświadczenie i czas pracy tylko i głównie do realizowania celów organizacji.

Dla przykładu: czy właściciel cukierni-piekarni powinien wysłać swoich cukierników na szkolenie z tworzenia stron internetowych, aby Ci stworzyli nowy portal do składania zamówień?, czy raczej na pokaz najmodniejszych trendów w dekorowaniu tortów weselnych? To pierwsze szkolenie nie wygląda  na racjonalne dla cukiernika, poza jednostkowym hobby, ale nie o to tutaj chodzi.

Powód piąty: Obniżenie kosztów

Zatrudnienie konsultanta może się wydawać kosztowne. Jednakże współpraca z zewnętrznymi ekspertami, umożliwia szybką reakcję na pojawiające się wyzwania bez konieczności ponoszenia długoterminowych kosztów. Konsultant wykonuje swoje zlecenie w możliwie najszybszym czasie. To wszystko pozwala na szybszą poprawę działalności firmy w danym zakresie i pozwala na redukcję liczby własnych pracowników do niezbędnego minimum.

Powód szósty: Pozycja eksperta

Konsultant zewnętrzny zwykle jest zatrudniany po to, aby udzielić porady w zakresie bardzo konkretnego problemu lub wyzwania dla firmy. Konsultant zewnętrzny jest traktowany przez pracowników jako ekspert, trener lub ktoś od kogo można się uczyć, a nie kolejny współpracownik – potencjalny konkurent w karierze. Funkcja zewnętrznego eksperta dodatkowo, zapewnia skupienie zespołu na konkretnym zadaniu, w wyznaczonym konkretnym terminie.

Przekaż informacje o tym wpisie zainteresowanym znajomym!
Dodaj komentarz
wszystkie wpisy
Skontaktuj się z nami
ul. Cybernetyki 2/96
02-677 Warszawa
office@klinikadlafirm.pl
Wykonanie strony WWW: Devilart