Aby firma funkcjonowała efektywnie, niezbędna jest dobra wielokierunkowa komunikacja. Komunikacja przebiegająca z najwyższych poziomów zarządzania poprzez niższe poziomy aż do pracowników operacyjnych i w kierunku odwrotnym, oraz poziomo pomiędzy pracownikami operacyjnymi i managerami na wszystkich poziomach zarządzania.
Do uzyskania sprawnej komunikacji niezbędne są kompetencje do budowania relacji na zasadzie współpracy, jasnego wyrażania myśli oraz:
Dzięki sprawnej wewnętrznej komunikacji, sprzężeniom zwrotnych w relacjach, powstaje efekt synergii działań i cała firma ma szansę stać się zwartą i dobrze współpracującą.
Wiedza, kompetencje i umiejętności są tyle warte, ile korzyści wynikające z ich wykorzystania oraz zakresu w jakim możemy ją przekazać pozostałym współpracownikom w firmie do efektywnego wykorzystania.
Wiedza, kompetencje i umiejętności wykorzystywane głównie do kreowania własnego autorytetu w firmie, generują bariery we współpracy, rujnują wzajemne zaufanie i zabijają motywację współpracowników.
Marek Rytarowski
KDF Consulting